Jeugdmuziekproject

We gaan weer een jeugdproject doen! deze keer samen met Muziekvereniging Excelsior GelselaarMuziekvereniging Amicitia Geesteren, Concordia Noordijk, CMV Accoord en Muziekvereniging De Eendracht Haarlo.

Voor kinderen uit de groepen 4,5,6 is dit een leuk project om meteen in groepsverband muziek te maken. Na twee introductie/probeerlessen voor klarinet, trompet, dwarsfluit, saxofoon, trombone en slagwerk kan na de meivakantie op een eigen instrument verder worden gespeeld. Het is laagdrempelig: een kortdurende kennismaking, waarna de mogelijkheid bestaat op muziekles te gaan en het samen spelen voort te zetten. Plezier staat in het project centraal. Plezier in het bespelen van een instrument, het ervaren van vooruitgang en de kick van samen spelen.

Kinderen hoeven geen voorkennis of ervaring te hebben in muziek. Spelenderwijs leren zij verschillende tonen en ritmes te spelen. Voor het oefenen thuis zijn er meespeeltracks. Kinderen die na de acht weken van deze kennismakingsperiode de smaak te pakken hebben, kunnen door naar individuele muziekles bij het Segno Collectief, maar komen ook in een samenspelgroep.

We starten op woensdag 12 april en sluiten op 28 juni af. Het project start in Gelselaar, in het Dorpshoes Gelster van 18.45 tot 19:30. De kosten bedragen €50,- per kind, inclusief gebruik van instrument van de vereniging(en). Voor meer info kan er gemaild worden met jeugd@excelsiorgelselaar.nl